Am vorbit cu manageri, creativi si strategi din 20 de agentii de publicitate, care au povestit despre pretestarea campaniilor realizate in 2011, avantajele, dezavantajele si efectele practicii si cele mai folosite instrumente de pretestare. In 2011 agentiile mai mari au pretestat considerabil mai multe campanii decat agentiile de dimensiuni reduse, desi un alt factor care a influentat frecventa cu care a fost folosita procedura a fost si dimensiunea clientului pentru care se realiza campania. O parte dintre publicitari si-au exprimat vehement dezacordul vizavi de pretestare, un numar mai mic a indicat un potential beneficiu al pretestarii in ceea ce priveste conturarea strategiei, in timp ce altii au sustinut ca nu practica este gresita, cat modul in care este pusa in aplicare. Cel mai des intalnite instrumente de pretestare au fost animatix si storyboard, desi moodboard, stilomatic si ad-ul final au fost si ele utilizate.
Publicitarii romani despre campaniile pretestate in 2011, avantajele si dezavantajele practicii si cele mai folosite tehnici
























Comentarii