VMLY&R și Durex lansează #SafeToPlayHub, o amplă platformă regională de educație sexuală pentru Gen Z

VMLY&R și Durex lansează #SafeToPlayHub, o amplă platformă regională de educație sexuală pentru Gen Z

#SafeToPlayHub este cea mai mare platformă de educație sexuală Durex din Sud Estul Europei, lansată deja în România și Ungaria. Misiunea platformei este #FreeTheSexTalk: normalizarea discuțiilor despre sex și implicațiile acestuia. Pentru că real life sex nu e mereu ca în cărți sau filme romantice și cu atât mai puțin ca în filme porno. Și tocmai de aceea, discuțiile, mai ales în cazul  gen Z, ar trebui să fie relaxate, libere, uneori amuzante și, mai ales, integrate natural în cotidian.

În România, aproape jumatate din persoanele active sexual consideră încă metoda retragerii sau a calendarului ca metode contraceptive, iar 14%* nu folosesc nicio formă de protecție. În contextul în care 70% dintre liceenii din Romania consideră încă educația sexuală un subiect tabu, cu toate că studiile la nivel global arată că aproximativ 50% din cazurile de infecții BTS se înregistrează în rândul adolescenților și tinerilor din grupul 15-24 ani, Durex ia atitudine și lansează platforma educativă #SafeToPlayHub.

VMLY&R România a dezvoltat conceptul creativ, pornind de la nevoia creării unui spațiu de discuții libere, într-o platformă powered by Durex, unde gen Z află adevărul despre sex chiar de la influencerii preferați și de la invitații lor, printr-o serie care abordează numeroase teme sex-related. Conținutul creat în platformă este unul generos pentru comunicare, cu contribuții aduse din partea a peste 15 influenceri, 5 sex experți și 2 artiste trending din SEE.

Într-un 2023 în care gen Z își ia informațiile sex-related de pe canale de TikTok cu jdemii de urmăritori sau din show-uri de pe Netflix cu 7-figure budgets, ultimul lucru pe care ai vrea să-l scoți e ceva sforăitor. Gen Z ≠ meh sex-ed. Cum faci educație sexuală în 2023? Păi… nu faci. Entertain teens & they will learn 100. Ne cam bucurăm că am găsit în Durex, încă din procesul de pitch, un client care a avut încredere în propunerile noastre (de la Bruja, până la temele episoadelor și influencers) și ne-a ghidat să facem lucrurile cât mai clar și mai bine. Și iată-ne în fața unui mamut de platformă: cel mai mare demers de educație sexuală din SEE powered by Durex - 2 video anthems, 18 episoade de sex-ed, 15+ influencers, 5 sexperts, interviuri, behind the scenes videos, content original de produs și in-hub videos & stories spontane”, Mihai Țițirig, Group Creative Director VMLY&R.

În România, startul lansării #SafeToPlayHub a fost deja dat de Bruja, o voce puternică a trap-ului românesc, cu single-ul Fesu’, un manifest care transmite un mesaj de impact adresat publicului feminin: zero compromisuri atunci când vorbim despre responsabilitate și protecție. Single-ul, lansat pe 23 martie, a strâns în 10 zile peste 2.1M views pe canalul de Youtube al artistei.

“Trăim într-o cultură în care fetele au un rol destul de pasiv în ceea ce privește viața lor sexuală. De multe ori responsabilitatea prezervativului este pasată la băieți din tot felul de considerente, rușine, neîncredere, roluri de gen învechite și multe altele. Și pe lângă asta, mai suntem și pe locul 2 în Europa la mame minore. E clar că avem nevoie de voci relevante, femei sigure pe ele și discursuri care să schimbe narativul.
De asta,  mi se pare super mișto că avem un mix așa de divers de influenceri și artiști care au ales să fie parte din proiect, pentru că datorită lor platforma asta poate să devina o sursă relevantă de informație nu doar pentru Gen Z, ci și pentru oricare altă generație care nu a avut acces la genul ăsta de informație la timpul potrivit”, spune Irina Szelleki, copywriter VMLY&R.

@anapetcu, @mariludobrescu, @edibrandabura, @vladgrigore, @valentinn, și @barni sunt cei șase TikTokeri/influenceri care au intrat în spațiul Durex și au discutat fără inhibiții despre ce înseamnă safe sex într-o serie de șase episoade tematice ce vor fi difuzate lunar pe platforma Durex #SafeToPlayHub, începând cu luna aprilie. Primul episod poate fi urmărit aici.

@Aluziva, sexologul Bogdan Morar și sex educator Adriana Stîngă s-au alăturat inițiativei și au participat în calitate de invitați în seria #SafeToPlayHub pentru a ghida conversațiile, a oferi suport în educația și sănătatea sexuală.

“În ultimii ani penetrarea categoriei de prezervative a scăzut, conform studiilor noastre interne, doar 8%* dintre ocaziile sexuale fiind protejate de un prezervativ, cifre confirmate și de către statisticile oficiale legate de numărul alarmant de mame minore sau de numărul de boli cu transmitere sexuală în creștere. Ca lider al categoriei, am simțit că este responsabilitatea noastră să ne implicăm și mai mult, aducând un plus de informație tinerilor care vor să își înceapa viața sexuală sau și-au început-o deja. Prin platforma #SafeToPlayHub ne dorim să încurajăm discuțiile deschise despre educația sexuală atât între ei, cât și cu părinții astfel încât să își înceapă viața sexuală cât mai informați.De asemenea, este foarte important ca toți tinerii să înțeleagă care sunt riscurile la care se expun atunci când fac sex neprotejat, și cum astfel de decizii le pot afecta sănătatea sau chiar și perspectiva asupra relațiilor și a vieții sexuale.”, Andrei Lamba, Regional Senior Brand & Trade Marketing Manager Durex SEE.

“Suntem încrezători că am găsit metodele potrivite de a facilita accesul tinerilor la educația sexuală, stârnindu-le interesul și poziționând conversațiile despre sex ca pe ceva firesc în niște țări în care nevoia de informare este atât de mare.
Ne simțim norocoși și mândri să coordonăm această amplă campanie la nivel regional, alături de un client curajos care și-a însușit un rol atât de important în susținerea generației tinere.”, Laura Gheorghiu, Group Account Director VMLY&R.

Platforma de comunicare regională #SafeToPlayHub va fi promovată pentru o perioadă de doi ani, iar core campaign se desfășoară în perioada martie-septembrie 2023. #SafeToPlayHub va continua atât în România, cât și în SEE, cu serii video în care influenceri locali discută liber despre sex, dar și implicațiile acestuia în viața adolescenților, de la importanța consimțământului, la exprimarea sexualității, abordarea discuțiilor cu părinții si multe alte subiecte de interes.

 

Credits:

Echipa DUREX România
Lukasz Prosinski - Marketing & Trade Marketing Director Health SEE
Lavinia Ghinescu - Regional Category Marketing Personal Care & Omnichannel Manager SEE
Andrei Lamba - Regional Senior Brand & Trade Marketing Manager Durex SEE
Vladuț Achim – Junior Brand Manager Durex RO & BG
Dorottya Nagy - Junior Brand Manager Durex HU
Nikolett Onhausz -  Junior Brand Manager Durex ADR
Diana Cireap – Regional Senior Digital & Media Manager Health SEE
Cristi Grigoratos - Regional Digital Manager Health SEE
Robert Gavrilă – Regional Junior Digital Manager SEE

Echipa VMLY&R România
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Mihai Țițirig – Group Creative Director
Bogdan Grozavu – Senior Art Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miruna Belgun – Art Director
Anna Floarea – Jr. Copywriter
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Radu Stănescu – Strategic Planner
Ioana Bobe – Strategic Planner
Octavian Aftanasă – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Laura Gheorghiu – Group Account Director
Andreea Gîscă – Account Director
Teodora Harcovei – Account Manager
Melania Adam – PR Manager
Denissa Mic – PR Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager

* Analiza date interne Durex și studiu Ipsos realizat în perioada Nov-Dec 2022, pe un eșantion de N=1000 de oameni 16- 49 de ani, reprezentativ urban.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related