Joi seara, la Gala Premiilor Effie 2009, am aflat o multime de lucruri: cum sa scrii un case de Effie, cum sa te bucuri de victorie, cum sa iti faci intrarea grandios, cum sa fii o agentie mica, dar eficienta, cum sa te mentii in top, cum sa castigi un Effie cu o campanie controversata, cum sa pleci cu demnitate. Sa le luam pe rand.
Cum sa scrii un case de Effie
Singurul premiu acordat in categoria Food Products II, adica Dulciuri, a fost un Silver pentru Graffiti BBDO, pentru campania Snickers - Urban Areena. Pe scena, Ema Prisca (Creative Director, Graffiti BBDO) a povestit cum au decurs lucrurile: "a fost un pitch, l-am castigat, clientul a fost de acord sa implementam exact ce au prezentat si am castigat iar. " Iar Stefan Chiritescu (Head of Planning Graffiti BBDO) a adus in discutie eterna problema cand scrii un case pentru Effie: "Cum naiba aratam ROI-ul?", mai ales in contextul initiativei unui grup de planneri, membri ai APG Romania: Stefan Stroe, Bogdana Butnar, Diana Ceausu, Elena Ionita, Costin Radu, Razvan Matasel, din care a facut parte si Stefan Chiritescu, de a intocmi un indrumar pentru scrierea case-urilor de Effie. Ei bine, fara modestie el a afirmat pe scena din Fratelli: "Cred ca este primul caz in care pot sa spun cu mana pe inima ca am aratat ROI-ul".