Exista solidaritate in industria asta? Hai s-o aratam sprijinind-o pe Raluca Tonciu. #RalucaLupta

Ce faceai acum 4 ani? Facebook-ul n-o sa te ajute, ca parca nu bate asa de departe. De regula, isi aminteste pe unde umblai si ce postai cu un an in urma. Nu ramane decat sa-ti bazezi raspunsul pe propria memorie. Cat de clar iti amintesti? Ralucai Tonciu (acum, Raluca Pietroiu) nu ii e deloc greu sa calatoreasca in timp; mai dificil ar fi sa uite cum afla, acum 4 ani, ca are o forma agresiva  de cancer mamar.

Tot atunci, incepea sa nu mai ia nimic din jurul ei de-a gata. In ciuda tuturor eforturilor - care au dus-o prin Austria, Turcia, Franta si China, dincolo de drumurile prin spitalele din Romania - boala a avansat, iar optiunile de tratament s-au imputinat.

In prezent, Raluca a luat calea unui spital specializat in cancer din China unde medicii ar putea sa o ajute. Pentru tratamentele de acolo, insa, ea are nevoie rapid de 100.000 USD.

Ralucai i-a fost recomandat si un medicament care ar putea stopa evolutia bolii, administrat pe o perioada de la 6 pana la 12 luni. E vorba de Afinitor, care este comercializat si in Romania, dar care costa in jur de 3.500 de euro pe luna.

Sumele au devenit extrem de greu de sustinut, asa ca Raluca a lansat un apel catre noi toti pe profilul ei de Facebook si pe site-ul ei, RalucaLupta.ro, in vederea redirectionarii celor 2% din impozitul anual platit la stat catre fundatia care o ajuta sa stranga aceste fonduri, Asociatia Vindecatorii in Unde Theta. Formularul se gaseste aici.

 

Raluca

Povestea Ralucai, inceputa cu dorinta de a deveni medic veterinar si contactul pe care l-a avut cu marketing-ul si brandurile din postura de traducator pentru o companie de market research, aflam din doua articole publicate de AdPlayers (prima, a doua).

I s-a oferit o oportunitate in departamentul de vanzari al unei companii de outdoor si, de acolo, tot inainte a mers catre o agentie de publicitate pe o pozitie de Client Service Director, mai apoi indreptandu-se din nou catre activitatea vanzari, in cadrul News Outdoor Romania (in prezent Getica OOH).

Pana cand, in 2011, i-a fost depistata boala, tot atunci avand loc si prima interventie chirurgicala, la Viena. Doi ani mai tarziu, in 2013, boala a revenit cu metastaze osoase. In 2014, Raluca a mai primit o lovitura: recidiva cancerului la sanul deja operat in trecut.

 

Cum credem ca putem sa o ajutam?

Noi am aflat povestea Ralucai de la Bogdan Nitu (Webstyler) si Costin Radu (The Geeks). Cu ocazia asta, i-am rugat sa ne raspunda la cateva intrebari  despre cum privesc solidaritatea industriei si in ce fel se raporteaza ei la situatia Ralucai. Raspunsurile lor se gasesc mai jos.

Tot discutand, am decis sa avem un mecanism simplu:

 

Propunem urmatorul mecanism: ca 200 de companii/echipe din industria marcomm-ului sa doneze cate 500 USD in conturile de mai jos.

 

Conturile sunt:

RO85INGB0000999900046911 - RON, titular Raluca Tonciu
RO56INGB0000999901632122 - Euro, titular Raluca Tonciu
RO96INGB0000999902656498 - USD, titular Raluca Tonciu, deschise la ING Bank - Sucursala Mosilor
COD SWIFT INGBROBU

PayPal: Bogdan Pietroiu

 

Cum putem dona?

  • Companiile pot dona printr-un contract de sponsorizare sau donatie.  Pentru detalii privind contractul, contactati-l pe sotul Ralucai, Bogdan Pietroiu, la bpietroiu@gmail.com.
  • In paralel, s-a infiintat si un numar unde se pot face donatii in valoare de 2 EUR/SMS: 8832, cu sprijinul Asociatiei M.A.M.E.

 

Fara indoiala, avem peste 200 de companii in tot marcomm-ul romanesc; peste 200 sunt doar cele cu care noi am interactionat recent. Sunt  listate in josul paginii. Si credem ca exista destula solidaritate in industria asta pentru a o ajuta pe Raluca.

Echipa WEBSTYLER si Bogdan au donat. La fel The Geeks si Costin. Am urmat noi, care ne-am depus contributia in conturile Ralucai.

Asteptam si alte echipe/companii/manageri sa se alature intiativei #RalucaLupta.

Vom reveni cu update-uri, asa ca o sa vedem in timp real cum tabara solidaritatii creste.

 

Asteptam opiniile managerilor companiilor din marcomm:

  • Exista solidaritate in industria asta? Cum se manifesta?
  • Echipa ta o va sustine?
  • Un mesaj de incurajare pentru Raluca:

Le vom publica aici pe masura ce ne raspund pe story@IQads.ro, alaturi de mesajele de sustinere pentru Raluca.

 

[ ... in curs de actualizare ]

 

Catalina Rousseau / BDR Associates

O sustinem pe Raluca - si moral si financiar. Refacerea sanatatii Ralucai va fi simbolica pentru sanatatea industriei de comunicare, in care solidaritatea trebuie sa fie la inaltime.

Multa sanatate Raluca, ai incredere ca vei razbi!
Prietentii tai de la BDR Associates.

 

Raluca Simu / Springer & Jacoby Romania

Cred ca exista solidaritate umana, nu stiu daca in industria noastra mai mult decat in altele. Pentru ca ne ocupam de comunicare, ne este mai usor sa apelam la mijloacele ei specifice pentru a sustine cauza cuiva dintre noi care are nevoie.
Am aflat cu totii de caz de la prieteni, din online, TV, OOH, tocmai pentru ca oameni din diverse agentii au dorit sa ajute si au folosit uneltele de lucru cele mai la indemana si de impact. Ceea ce este foarte bine si ne arata ca se poate.
Suntem, insa, pur si simplu mai "vizibili" in ceea ce facem, nu neaparat mai solidari.

Atunci cand se manifesta, solidaritatea este legata de cazuri dramatice, ca cel de fata, fara exceptie. Nu am auzit de solidaritate intre agentii care sa boicoteze anumiti clienti care ne trateaza neprofesionist (sa nu zic altfel, dar stiti sigur la ce ma refer…). Singura (si prima) reactie (cel putin de care stiu eu) pe acest subiect este legata de situatia pitch-ului de ieri unde toata piata a fost chemata. De urmarit...

Noi am donat alaturi de celelalte agentii, iar colegii au trimis SMS-uri. Nu o cunosc personal pe Raluca, ma rog sa iasa invingatoare cat mai repede din aceasta incercare.

Raluca – credinta si putere! Nu ne cunoastem inca, am auzit multe lucruri frumoase despre tine. Cand totul va fi bine si momentul asta va fi doar o amintire, te asteptam la noi in agentie la o cafea, sa ne povestesti planurile pentru urmatorii 50 de ani!  

 

Corina Barladeanu / 2activePR

> Exista solidaritate in industria asta?
Da si nu. Insa, cu siguranta, astfel de situatii ne unesc. In viitor, eu cred ca atitudinile competitive se vor domoli si vom fi mai cooperanti.
> Cum se manifesta?
Suntem si noi oameni :) Ca urmare, contextele in care e nevoie de actiune pentru a salva vieti sau principii ne solidarizeaza.
> Echipa ta o va sustine?
Da, si noi am avut povestile noastre triste, dar cu final fericit, si stim ce inseamna sa ai de a face cu un termen limita mortal.
> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Iti trimitem energia pozitiva  a fiecaruia dintre noi. Fii puternica, Raluca!

 

Mona Opran / Centrade

> Exista solidaritate in industria asta?
Cred ca sunt doua subiecte diferite: solidaritatea dintre oameni pentru oameni, pe de-o parte si cea din cadrul industriei, pe de alta parte.
Pentru Raluca - colega la scoala IAA, este usor sa ne mobilizam: este minunata, energica, pozitiva, este o luptatoare si asta ne motiveaza si pe noi; comunitatea noastra este atat de mica incat ajungem sa ne cunoastem cu totii si sa ne ajutam cu totii. 
Salut initiativa lui Bogdan si Costin si pe a voastra si efortul tuturor de a o ajuta pe Raluca.

In alta ordine de idei, industria noastra trece printr-un moment dificil, exemple fiind sistemele de valori, comoditizarea, calitatea, acceptarea... nu sunt impresii noi si nu sunt doar ale mele sau doar ale agentiilor de publicitate, ci overall ale pietei de marcom.
Ma bucur sa vad ca incepe o miscare de solidaritate in a raspunde acestor probleme si in a creste industria noastra. Sper ca IQads sa fie un motor si pentru aceasta lupta.

> Echipa ta o va sustine?
Compania, oamenii, eu personal o sustinem pe Raluca asa cum are nevoie acum: financiar in primul rand si comunicand in al doilea rand.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca
Nici nu-mi pot imagina prin ce trece Raluca acum si ce anume ar imbarbata-o cel mai bine. Sper ca faptele noastre sa fie cea mai clara forma de incurajare!

Ionut Datcu / Weapons of Public Attraction

Solidaritate in industrie e evident ca nu exista. Dar se intampla in toate industriile si, in acest caz, nu cred ca despre asta e vorba - nu despre "industrie", ci despre oameni - despre o solidaritate a oamenilor, a vietii, pentru ca avem de a face cu o problema de viata si moarte a unui om.
Solidaritatea "industriei" suna cumva impersonal, iar acum este vorba de ceva mult mai mare si mai important si mai personal. Asadar pot spune ca da, oamenii sunt solidari unii cu altii. Si solidari cu o cauza.
Companiile strang randurile doar daca apare ceva sau cineva care sa le coaguleze – dar companiile fac asta prin oamenii lor, nu prin personalitatea juridica, pentru ca aceasta nu inseamna si suflet. De data asta, sunteti voi cei care ati provocat aceasta coagulare, solidarizare a oamenilor din companii... 

>Cum se manifesta?
In industrie, dupa cum spuneam, nu se vede decat in situatii iesite din comun – si, repet, este vorba mai ales de o solidaritate personala, a oamenilor. E bine si asa. E un inceput. Am vazut zilele astea solidaritate in starea ei pura. Oamenii sunt sensibilizati si doneaza, vorbesc despre Raluca sau dau share.

>Echipa ta o va sustine?
Colegii mei au dat SMS, iar prin agentie am donat, de asemenea, o suma.

>Un mesaj de incurajare pentru Raluca
Nu ceda. Crede!

 

Andreea Boaca / Leo Burnett Romania

Astfel de cauze ne ajuta mai mult decat alte subiecte sa devenim solidari. Solidaritatea exista in special intre oamenii care se cunosc ( bine ) intre ei si asa reusim sa ne mobilizam foarte repede ca industrie (cum a fost, de exemplu, si in cazul Smarandei) si cum a fost si in cazul Ralucai. 
Eu, personal, o cunosc pe Raluca de cand avea 20 de ani si stiu cata viata si efervescenta se gaseste in ea. Ea a decis sa vorbeasca despre suferinta ei intr-un moment critic cand chiar nu a mai avut resurse proprii, de la familie sau de la prieteni foarte apropiati, si ar trebui sa ne intrebam de ce.

Sunt convinsa ca multi dintre colegii mei au trimis deja SMS-uri pentru ca noi facem constant strangeri de fonduri, este in ADN-ul Leo, avem o casa de copii de care ne ingrijim de ani de zile. Oamenii participa voluntar ori de cate ori simt sau li se iveste ocazia. Nu putem ajuta mereu fiecare cauza, dar important este mindset-ul si dorinta constanta de a o face. Ne-am alaturat initiativei voastre si am donat 500 EUR.

Un mesaj de incurajare pentru Raluca: Fata frumoasa si vesela, lupta! Asteptam vesti de la tine zi de zi!

 

Dan Petre / D&D Research

In industria asta exista, in primul rand, exercitiul promisiunilor si al solidaritatii la nivel de idei. Stim atat de bine sa proiectam valori frumoase in numele brandurilor pentru care lucram, incat uneori uitam ca in viata reala e nevoie de fapte inainte de vorbe.
Stim sa facem prezentari impecabile despre comunitatile de consumatori, dar noi nu suntem inca o comunitate unita. Cred ca lectia solidaritatii e una la care mai avem de lucrat, dar suntem pe calea cea buna si astfel de initiative ne ajuta sa constientizam acest lucru. 

Suntem alaturi de Raluca si ne alaturam eforturilor de sustinere a tratamentului de care are nevoie. In plus, pentru ca D&D Research face parte din grupul Psyence care ofera solutii de psihologie aplicata in business, noi dorim sa o ajutam si prin consiliere psihologica pentru a gestionarea acestei incercari.
De aceea ii oferim sprijin din partea unuia dintre psihologii nostri pentru a face psihoterapie de suport.

Maica Tereza spunea ca nu lupta impotriva razboiului, ci lupta pentru pace. Ii dorim Ralucai sa aiba toata increderea si forta necesara ca sa poata lupta pentru sanatate si pentru viata!

 

Ileana Badiu / Wunderman

> Exista solidaritate in industria asta?
Da, sunt sigura de asta. Dincolo de diferentele de orice gen, suntem, in definitiv, oameni care trebuie sa raspunda pozitiv strigatului de ajutor al unui seaman.

> Cum se manifesta?
Wunderman a raspuns pozitiv in decursul anilor multor cazuri sociale si umanitare. Intotdeauna am comunicat cu colegii mei si am reusit in diverse situatii fie sa contribuim prin serviciile agentiei, fie prin strangerea de fonduri.

> Echipa ta o va sustine?
Cu siguranta, multi angajati empatizeaza cu situatia Ralucai si cred, din tot sufletul, ca vor da o mana de ajutor unui coleg de breasla asa cum facem si noi, partenerii agentiei Wunderman.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Raluca, fii puternica si lupta! Toate gandurile noastre de bine se indreapta catre tine.

 

Echipa Zenith Romania / Maria Tudor & Loredana Baracu

Exista solidaritate in industrie. Si merita salutata. Este impresionant modul in care au raspuns toti jucatorii din media, televiziuni si site-uri, presa si radio, la apelul de a ajuta campania Ralucai. Si impresionant si angajamentul si promptitudinea celorlalte companii, din afara industriei media, asociatia M.A.M.E, operatorii de telefonie mobila, cei care au facut posibila alocarea numarului de SMS 8832, pentru Raluca.
Dincolo de asta, miraculoasa este, insa, solidaritatea tuturor. Cea care a depasit cu mult barierele acestei industrii, cea care ii defineste pe toti, oameni de comunicare sau care nu au nici o legatura cu aceasta industrie, prieteni, amici, apropiati sau straini, dar toti, absolut toti, oameni de bine. Si asta se vede in raspunsul tuturor celor care s-au implicat in aceasta campanie, miilor de oameni care au raspuns atat de prompt apelului ei.

Noi suntem cu totul alaturi de Raluca, 100%. Este sansa ei si creste pe zi ce trece, prin contributia tuturor.
Salutam initiativa voastra si credem ca va contribui mult la acoperirea nevoilor ei financiare. Cu o (foarte) mica retinere, caci prin modul in care este promovata risca sa cada in capcana provocarii. Iar gesturile de genul asta nu trebuie sa fie provocate, ele trebuie sa fie facute din suflet si sa ramana anonime, altfel ceva din bucuria si generozitatea lor se pierde.

 

Carmen Lixandru / MediaCom Romania

> Exista solidaritate in industria asta?
Nu exista solidaritate in industrie, din pacate. Pentru ca nu reusim sa avem puncte comune atunci cand trebuie, nu ne mobilizam suficient si nu sanctionam imediat situatiile si (inclusiv) persoanele care ne fac viata un calvar.

Dar exista cu siguranta solidaritate umana care nu are legatura cu o industrie sau alta. Poate e de discutat daca, intr-un caz ca al Ralucai, in care un om dintr-o industrie de comunicare are nevoie de ajutor, reusim sa mobilizam mai multi oameni intr-un timp record. Eu cred ca se poate si asta este motivul pentru care am trimis acest mesaj.

> Cum se manifesta?
Ar trebui sa se manifeste printr-un ajutor concret si nu doar prin mesaje sau like-uri pe Facebook. E suficient si un simplu SMS (8832), important este sa fie trimis acum pentru ca Raluca are nevoie de bani azi! In plus, orice donatie - cat de mica - e importanta, plus o forma la fel de simpla - virarea a 2% din impozitul pe venit. E foarte usor! 

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Vreau sa-i spun doar atat: am multe cazuri de oameni foarte apropiati mie la care boala asta s-a oprit. Se va opri si acum! Un mesaj insa pentru cei care vor sa o ajute pe Raluca: sa o faca ACUM, cu orice suma, cat de putin! Este singurul ajutor concret pe care il putem da.

 

Adrian Tuluca / Propaganda 

Solidaritatea si compasiunea te definesc ca om. Timp este intotdeauna, doar ca, din pacate, avem tendinta, in valtoarea proiectelor, sa uitam ce este cu adevarat important si valoros in viata. Abia in asemenea momente ajungem sa constientizam.
Cred ca solidaritatea exista in aceasta industrie, macar ca intentie; poate ca, in timp vom ajunge sa fim mai uniti, pentru ca viata te pune in anumite situatii in care nu te poti descurca singur, oricat ti-ai dori acest lucru.

> Cum se manifesta solidaritatea?
Solidaritatea activa te face sa actionezi in favoarea semenilor tai, sa nu asisti impasibil, crezand ca nimic nu conteaza sau ca un gest mic nu poate schimba major realitatea.

> Echipa ta o va sustine pe Raluca?
Da, oamenii au trimis deja SMS la 8832, iar agentia a facut o donatie.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Raluca, trebuie sa crezi ca o sa fie bine!

 

Alex Zamfir / funvertising

> Exista solidaritate in industria asta?
Raspunsul scurt ar fi: nu. Raspunsul lung ar fi: nu, dar incet-incet acest lucru se schimba, prin tot felul de initiative pornite de la oameni carora le pasa. Si sunt din ce in ce mai multi acestia.

> Cum se manifesta solidaritatea?
Prin actiune concreta. Adica nu cu like, share sau comment. Nu, cu "vreau sa ma implic si trag de tine pana cand te conving si pe tine ca e bine sa te implici". Si uite asa, usor usor, se naste empatia.

> Echipa ta o va sustine pe Raluca?
Sper. Tot ce pot face este sa le spun ca eu am trimis deja un SMS la 8832 si sa ii invit sa faca acelasi lucru de pe abonamentul companiei, cum zicea Dragos Stanca.

Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Imi inchipui ca treci prin niste momente de c@#%t. Mai ales ca duci aceasta lupta de ceva vreme. Sper sa te faci bine cat mai repede. 

 

Echipa MindShare / Oana Petroff 

Da, sigur exista solidaritate in industria noastra, leadership-ul unor oameni (Bogdan Nitu, Costin Radu, voi) conteaza mult si va felicit pentru asta. Mindshare doneaza pentru Raluca, iar eu si colegi ai mei am donat si personal.

Pentru mine, Raluca e un exemplu prin alegerea pe care a facut-o: de a isi trai deschis viata, in iubire si incredere, indiferent ce se intampla. Indoiala nu lasa lumina sa intre, stiu de la ea ca a inteles asta.

Raluca, continua sa iubesti si sa ai incredere! Iti spun un secret: sunt multi oameni care iti sunt alaturi acum si pe care tu ii ajuti, fara sa stii.

 

Serban Alexandrescu / Headvertising

> Exista solidaritate in industria asta?
Nu, nu cred ca exista. E o industrie pagubos de faramitata. Divizati si deci supusi. Foarte divizati, deci foarte supusi. Fiecare incearca sa isi scape pielea lui, strict a lui. Fiecare crede ca poate fi el pestele sanatos din acvariul infestat, dar e o idiotenie. Uita-te la fee-uri, uita-te la ce pun botul agentiile. Cum sa intrebi daca exista solidaritate? Dar, daca vrem sa avem vreo sansa sa prosperam din nou, va trebui sa lasam la o parte rahaturile astea si sa ne vedem interesul - ca industrie, nu doar ca agentii.

> Cum se manifesta?
Tocmai am spus ca nu exista, "in industrie". Pot fi insa solidari oamenii, unii cu altii. Dar asta nu cred ca are vreo legatura cu "industria comunicarii" sau cu publicitatea. Are legatura cu omenia. De aceea nici n-as amesteca-o prea tare pe Raluca cu "industria". Astea sunt genul de cazuri "cu reflector pe ele", in care tot soiul de zgarciti pozeaza brusc in filotimi sau tot soiul de nasoi se dau peste cap si se transforma brusc in painea lui Dumnezeu, dietetica. Ce-i drept, pentru Raluca e bine ca lumea sa doneze din orice fel de motive, oricat de meschine. Pana la urma, asta conteaza in cazul de fata. Doar asta.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Sincer, pe ea acum am senzatia ca o incalzesc mai putin mesajele si  mai mult banii si share-urile. Valabil la orice fel de cauza dreapta - e plina lumea de incurajatori, dar e cam goala de donatori. Toti sunt cu tine pana cand ceri bani. Dar daca e neaparat sa confectionez un mesaj, uite: "Raluca, te astept la o bere, peste 20 ani, sa-mi dai banii inapoi, cu dobanda."

 

Echipa ThinkDigital / Dragos Stanca

> Exista solidaritate in industria asta?
Imi place sa cred ca da insa realitatea nu ne-a demonstrat prea des asta, pana acum. 

> Cum se manifesta?
Solidaritatea se manifeste asa cum se manifesta in general, la romani: doar in situatii extreme. De exemplu, in fata unui pericol major, care poate ameninta intregul sistem. Sau, poate, in fata unei situatii exceptionale – cum este si aceasta.

> Echipa ta o va sustine?
Eu am donat deja, solicitat de Bogdan Nitu, de la care am aflat de caz saptamana trecuta. Iar colegii mei sunt liberi sa dea sms-uri de pe abonamentul companiei ;)

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Am o prietena apropiata care a trecut peste asta cand nimeni nu ii mai dadea nici o sansa. Parerea mea e ca a invins pentru ca nu a incetat niciodata sa zambeasca si sa creada ca va fi bine. Sper sa faci la fel si sa ne vedem sa bem o bere, dupa ce totul va fi ok.

 

Echipa WEBSTYLER / Bogdan Nitu

> Exista solidaritate in industria asta?
Daca ne uitam in spate, probabil ca observam ca nu prea a existat. Fiecare si-a vazut de ale lui si, intr-un fel, e de inteles, mai ales in anii astia de criza economica. Dar situatia Ralucai poate fi un moment foarte bun de start prin care sa aratam ca exista solidaritate. Are nevoie de tot ajutorul pe care i-l putem da.

> Cum se manifesta?
Prin orice gest, cat de mic. Nimic nu e prea putin.
Nu suntem o piata atat de mare. Ne cunoastem intre noi destul de bine. Daca nu cunosti pe cineva, cunosti pe cineva care cunoaste pe acel cineva. Si iti poate spune povestea celui/celei care are nevoie de ajutor. Dar trebuie sa inceapa de undeva, cineva sa spuna primul povestea. Ma bucur foarte mult ca ati pornit initiativa asta pentru Raluca. Ea are nevoie de bani. Multi. Daca fiecare contribuim cate putin, nu se poate sa nu reusim sa strangem banii de care nevoie. Si oameni si companii.

> Echipa ta o va sustine?
Colegii mei au donat acel 2% din impozit si au dat si SMS-uri la 8832. Eu am donat si personal. Iar agentia a donat, de asemenea, o suma.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Am acelasi mesaj precum numele site-ului, doar cu niste punctuatie in plus: Raluca, lupta! Nu esti singura, suntem multi alaturi de tine.

 

Echipa The Geeks / Costin Radu

> Exista solidaritate in industria asta?
Asta e problema, ca nu prea exista. Dar nu e vorba doar de industria asta. Ci de toate industriile. Se strang foarte greu bani in Romania pentru situatii dificile. Iar asta nu pentru ca nu sunt oameni care vor sa ajute. Ci pentru ca este foarte greu sa motivezi multi oameni sa ajute deodata, simultan, cu o suma foarte mica, astfel incat pentru niciunul dintre ei sa nu reprezinte un mare efort. Iar daca nu reusim sa ne mobilizam simultan, sa o facem individual nu are acelasi impact. Si, evident, pentru multi este demotivant.

Si mai este un motiv pentru care se strang greu bani. Pentru ca, din nefericire, sunt prea multe cazuri si oricum nu ai cum sa fii alaturi de toate. Si, in teorie, nici nu prea conteaza din ce industrie este un om ca sa primeasca o sansa. Cum alegi pe cine ajuti? Cum alegi alaturi de cine esti aproape?
Dar cred ca noi, in industria de marketing si comunicare, am putea sa fim un exemplu pozitiv pentru alte industrii prin crearea unui sistem clar, prin care multi ajuta simultan cu sume foarte mici. Constant si putin, ar insemna foarte mult, pentru mai multi.
E complicat sa ceri cuiva sa doneze sume mari. Dar poate facem cumva sa construim un sistem prin care multi donam simultan sume mai mici.
Noi suntem alaturi de ai nostri, alte industrii de ai lor. Evident, nimeni nu poate rezolva toate cazurile. Si poate nici noi pe toate. Dar, in felul asta, fiecare am reusi sa fim alaturi de oamenii aflati in situatii dificile mai mult decat o facem acum. 
Dar, repet, trebuie sa fim multi, sa ajutam simultan, ca efortul pe care il facem sa nu trebuiasca sa fie un act de eroism filantropic, ci un gest firesc, normal, uman. Genul ala pe care unii (printre care si eu) il facem mult prea rar. 

> Cum se manifesta?
Cum spuneam, solidaritatea nu prea se manifesta in industrie. Si nu e vina cuiva anume. Nu cred ca e constructiv sa cautam vinovati si nici sa aratam cu degetul pe cineva ca nu doneaza. E explicabil. Insa ar trebui sa ne concentram, ca industrie, pe ce am putea face ca sa fie simplu pentru toata lumea in situatii dificile. Acum, pentru Raluca, in viitorul cat mai apropiat, pentru ceilalti aflati in situatii similare. 
Iar noi, in marketing, publicitate, media, PR, ar trebui sa fim capabili sa mobilizam mai multi oameni simultan. Daca cele mai multe companii din publicitate, media, PR etc. ar darui sume de tipul 50-100 EUR si fiecare dintre noi, personal, am da 5-10 EUR, am putea strange sume care conteaza, fara mare efort. Si daca am face-o de fiecare data, chiar daca ar insemna sa o facem lunar, nu cred ca ar fi atat de complicat. Dar daca nu o facem simultan si constant, mereu va fi vorba de un efort prea mare, pe care nimeni nu e dispus sa-l faca sau pe care chiar nu il poate face. Si, in mod cinic, oricare dintre noi am putea spune pe buna dreptate ca “2 EUR nu conteaza, de ce sa ii dau”?
Auzisem la un moment dat o vorba: “We can’t make things right. But we can make them better”. Cum spuneam, nu cred ca avem cum sa  rezolvam toate problemele, ale tuturor si nici definitiv. Dar, cu un astfel de sistem, de industrie, putem sa rezolvam problemele unora, apropiati noua, chiar daca nu ii cunoastem. Si astfel putem fi exemplu pentru altii. Si tot asa.
Pe scurt, mi-ar placea ca noi sa gasim cumva o modalitate de a face ceva, pentru cat mai multe cazuri, aproape de industria noastra. Raluca nu este primul, singurul caz si, din pacate, nici ultimul. Daca am crea un sistem poate am reusi sa fim alaturi de cat mai multi. Dar poate am putea incepe azi, acum, cu ea, sa cladim acel sistem, pe termen mai lung, care sa insemne ceva. 

> Echipa ta va o va sustine?
Da. Eu nu o cunosc personal pe Raluca. Si nici colegii mei. Dar am ales sa fim alaturi de ea cu o suma oarecare pentru ca, intamplator, cazul ei a ajuns la noi pe mail. Mersi, Bogdan Nitu! Noi nu putem sprijini cu mult si nici pe toata lumea. Dar putem sprijini cu putin. Si oricat de prost suna “a sprijini cu putin”, daca am face-o toti, putinul ar fi mult. Cred ca poate fi o tema de discutie pentru IAA, UAPR si restul asociatiilor profesionale din care facem parte. Cine stie, poate ne iese ceva bun.
Dincolo de suma donata, in plus, toti geeksii au dat cate un simplu SMS la 8832 pentru a mai adauga cate 2 EUR. Stim ca e putin, dar ne-ar placea sa fie un putin care conteaza.

> Un mesaj de incurajare pentru Raluca:
Raluca, sa crezi!

 

Asteptam opiniile managerilor companiilor din marcomm:

  • Exista solidaritate in industria asta? Cum se manifesta?
  • Echipa ta o va sustine?
  • Un mesaj de incurajare pentru Raluca:

Le vom publica aici pe masura ce ne raspund pe story@IQads.ro, alaturi de mesajele de sustinere pentru Raluca.

 [ ... in curs de actualizare ]

 

Cum am promis, urmeaza lista:

 

23 Communication Ideas

2activePR

360Revolution

3M Company

Abis Studio

Action Global Communications

AdProduction

Aegis Media Group

Aesop Worldwide Importers

Agrafa Print Services

Algernon

AMPRO Design

Antalis

Armada Marketing

Arsenoaiei & Matasel

Atelier Sapte

Atelieru.ro

Bakers Digital Communication

BDR Associates

BPN Romania

Brandient

Brands&Bears

BrandTailors

BrandUP Interactive

Branzas Design

Bridge Communication

Cable Direct

CAP

Carioca Studio

Carlo Productions

CarnationGroup

Carter Film

Castel Film

Centrade

Centrade PR

Chainsaw Europe

Chapter 4

Chelgate Public Relations & Public Affairs

City Promotions

Cohn and Jansen JWT

Compania Generala de Publiciate (Co.Ge.P)

Conan PR

Conversion

Copimaj Interactive

D&D Research

Daedalus Millward Brown

Daescu Bortun Olteanu

DC Communication

DDB Romania

die kunstfabrik

Digital Star

Directia Creativa

Easyfilm

Echipa de PR

Edenred

Editura Publica

Erka Synergy Communication

Event Stuff

Eventive

Eventures

Exact Cercetare si Consultanta

Expo Media

FCB Bucharest

Fieldstar

Film Factor

FIVE'S

FourHooks

Frank

Frank Digital

Freya Productions

Friends\TBWA

Front Line Marketing

Funvertising

GAV

Gavrila&Asociatii

Geometry Global

GETICA OOH

GfK

gmp

GMP PR

Godmother

Golin Bucuresti

GPD Idea

Graffiti BBDO

Graffiti PR

Grafica si Tipar

Grapefruit

Grayling

GreenPixel

GroupM

GrupSapte

H Media Romania

Havas Worldwide ADDV

Headvertising

Heist Industries

Hello Communication

HIPPOS

House of Media

Icon Advertising

Image PR

Infinit Solutions Agency

Interactions

Ipsos Research

ISRA Center Marketing Research

Jazz Communication

Kaleidoscope Proximity

Kick off Events

Kinecto

Kubis Interactive

Leo Burnett

Leykom

Libero Events

Libra Film

Links Associates

Loopaa

Lowe&Partners

MakeSense

Marks

McCann

McCann PR

MEC Romania

Media Cafe

Media Consulta International

Media Hub

Media Investment

Media Planning Group

Media Pozitiv

Media-Tique

MediaPro Studios

Mediascope

MedicOne

Men in Black

Mercury Research

Mercury360

Merlin Advertising

MindShare Media

Mobile Works

Mobra Films

Momentum

Momobi

More than Pub

MRM Worldwide

MSLGROUP The Practice

MSPS Marketing & Communication

MultiMedia Est

MVcom

NEW FOLDER STUDIO

Next Advertising

Nicola Porter Novelli

Nielsen

Ogilvy

OMD Romania

Optical Disc Solutions [ODS]

Optimedia

Outbox

Oxygen PR

Papaya Advertising

pastel

Perceptum

Pi2 Communications

PIN PLUS PIN

Prais Corporate Communications

Premium PR

Propaganda

Propaganda Brand New

Propaganda Live

Propaganda Media

Prospero

Publicis

R/GA

R+B Cyber Growers

RANEvents

Reload Film

Remark Studio

Republika

Reveal Marketing Research

Roddia

Rogalski Damaschin PR

Rusu+Bortun

Saatchi & Saatchi

Saatchi&Saatchi

Samdam

Seed Consultants

SENIORHYPER

Smart Corporation Group

SmartPoint

Smile Media

SMITE

Spoon Media

Springer & Jacoby Romania

Standout

Starcom MediaVest

Storience

Syscom Digital

TailWind

Tandem Film

Tempo Advertising

The Geeks

The Institute

The Public Advisors

THE SECRET SERVICE

the Syndicate

TheCell

ThinkDigital

Three

Total PR

Trade Media

TreeWorks

Tribal Worldwide Romania

Trilogy Film

Tuio

United Media

Universal McCann

V+O Communication

V8 Interactive

Verla

Vitrina Advertising

Wave Division

WebDigital

WEBSTYLER

Webtailors

WoPA

Wunderman

Zenith Romania



Perceptum Concept

Perceptum Concept este o companie cu 7 ani de experienta pe piata romaneasca de marketing si comunicare si un portofoliu de clienti ce cuprinde jucatori de top din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie,... vezi detalii »

Wave Division

Wave Division e agenţia care in ultimii 16 ani a învăţat regulile advertisingului în prima linie a publicităţii, în contact direct cu clienţii. În felul acesta, agenţia şi-a însuşit... vezi detalii »

Companii

23 Communication Ideas 2activePR 360Revolution 3M Company Abis Studio Action Global Communications AdProduction Aegis Media Group Aesop Worldwide Importers Agrafa Print Services Algernon AMPRO Design Antalis Armada Marketing Arsenoaiei & Matasel Atelier Sapte Atelieru.ro Bakers Digital Communication BDR Associates BPN Romania Brandient Brands&Bears Brandtailors BrandUP Interactive Branzas Design Bridge Communication Cable Direct CAP Carioca Studio Carlo Productions CarnationGroup Carter Film Castel Film Centrade Cheil Centrade PR Chainsaw Europe Chapter 4 Chelgate Public Relations & Public Affairs City Promotions Cohn and Jansen Compania Generala de Publicitate (Co.Ge.P) Conan PR Conversion Copimaj Interactive D&D Research Daedalus Millward Brown Daescu Bortun Olteanu DC Communication DDB Romania Digital Star Directia Creativa Easyfilm Echipa de PR Edenred Editura Publica Erka Event Stuff Eventive Eventures Exact Cercetare si Consultanta Expo Media FCB Bucharest Fieldstar Film Factor FIVE'S FourHooks Frank Frank Digital Freya Productions Friends\TBWA Front Line Marketing Funvertising GAV Gavrila&Asociatii Geometry Global GETICA OOH GfK GMP PR Godmother Golin Bucuresti GPD Idea Graffiti BBDO Graffiti PR Grafica si Tipar Grapefruit Grayling GreenPixel GroupM GrupSapte H Media Romania Havas Worldwide ADDV Headvertising Heist Industries Hello Communication HIPPOS House of Media IAA Romania Icon Advertising Image PR Infinit Agency Interactions Ipsos Research ISRA Center Marketing Research Jazz Communication JWT Kaleidoscope Proximity Kick off Events Kinecto Kubis Interactive Leo Burnett Leykom Libero Events Libra Film Links Associates Loopaa MakeSense Marks McCann McCann PR MEC Romania Media Cafe Media Consulta International Media Hub Media Investment Media Planning Group Media Pozitiv Media-Tique MediaCom Romania MediaPro Studios Mediascope Medic One Men in Black Mercury Research Mercury360 Merlin Advertising MindShare Media Mobile Works Mobra Films Momentum Momobi More than Pub MRM//McCann MSLGROUP The Practice MSPS Marketing & Communication MullenLowe MullenLowe Profero MultiMedia Est MVcom NEW FOLDER STUDIO News Outdoor Romania Next Advertising Nicola Porter Novelli Nielsen ODS Ogilvy&Mather OMD Romania Optimedia Outbox Oxygen Papaya Advertising pastel Perceptum Pi2 Communications PIN PLUS PIN Prais Corporate Communications Premium PR Propaganda Propaganda Brand New Propaganda Live Propaganda Media Prospero Psyence Publicis R+B Cyber Growers R/GA RANEvents Reload Film Remark Studio Republika Reveal Marketing Research Roddia Rogalski Damaschin PR Rusu+Bortun Saatchi & Saatchi + The Geeks Saatchi&Saatchi Samdam Seed Consultants Smart Corporation Group SmartPoint Smile Media SMITE Spoon Media Springer & Jacoby Romania Standout Starcom MediaVest Storience Syscom Digital TailWind Tandem Film Tempo Advertising The Institute The Public Advisors THE SECRET SERVICE the Syndicate TheCell ThinkDigital Three Total PR Trade Media TreeWorks Tribal Worldwide Romania Trilogy Film Tuio UAPR United Media V+O Communication V8 Interactive Verla Vitrina Advertising Wave Division WebDigital WEBSTYLER Webtailors WoPA Wunderman Zenith Romania

Campanii

Subiecte

Sectiune



Related